Z jiného měst@

Ačkoliv jsem se po týdnu opět vrátil, znova jsem přilnul k jeho zvláštní vůni a jemného dechu, který ve mne vzbudil vzpomínky a touhy se zde znovu vracet. Tato místa mne často lákají svou malebností a zvláštní lehkostí.

Nějak jsem se opět po příjezdu nechal unést zvláštním jemným vánkem, který mne ovinul a zcela pohltil.

Jediná škoda je, že nám přemístili katedru fyziky až na samý okraj do Řečkovic, kde je cesta daleká a často stěží schůdná.

Tak realita všedního dne někdy začala převyšovat nad lehkostí bytí, která mne zde zcela omámí a naprosto fascinuje svou přítomností.

Každodenní vstávání a vysedávání v šalině mne neodradilo od možností se naučit opět to, co jsem ve své paměti zčásti ztratil, ale také leccos ponechal.


Přemýšlení nad interferencí světelného vlnění a vysedávání nad kvantovými čísly mne uvedlo do transu, který mnou zcela proudil a zanechával ve mne stopy a nové myšlenky o kvazičásticích světla a excitací fotonů.

Někdy je pomíjivost života smysluplnější nad vážností a domýšlivostí, čeho všeho lze dosáhnout za pomoci techniky, když příroda samotná toto vše dokáže bez jediného přístroje s mnohem vyšší přesností a precizností v každém detailu. Příroda je přeci bohatá na formy, ale zpravidla chudá na zákony. A to určitě stojí k zamyšlení.