Z cyklu Okno mého pokoje - část II.


Můj problém spočívá ve vysoké vlhkosti v pokoji, ve kterém žiji. Zásadní problém spočívá v tom, že pokoj se nalézá takřka přímo u řeky a navíc je orientován na severozápadní stranu, tudíž je zde poměrně chladno a také vlhko. Pokud mám v pokoji topení tzv. "na celé", tak je situace ještě horší. Ve skutečnosti to vypadá tak, že pokud si večer před spaním nechám oblečení, ručník přehozené přes židli, tak na druhý den ráno jsou asi tak vlhké, jako bych se s nimi prošel venku při lehkém dešti. Další problém spočívá v dýchání. Vlhký vzduch není sice škodlivý, ale v tomto případě se jím i stává, když ráno mám zcela oteklé oči, plný nosohltan, kašel a rýmu z nachlazení. Zpočátku jsem si říkal, že je možná problém v tom, že jsem prostě více náchylný na onemocnění horních cest dýchacích, ale záhy jsem poznal, že je tomu jinak. Jak jsem přijel do Brna, tak jsem se cítil zcela v pořádku, ale na druhý den ráno jsem již měl úplně plný nos... Tak alespoň můžu svůj cyklus popisovat zážitky. Dokonce mi jeden kamarád říkal, že by bylo vhodné do místnosti vložit tvárnici ze sádry, sádrovce, Ytongu či jiného pórovitého materiálu, který má dobrou schopnost absorbovat vzdušnou vlhkost. Věřím sice, že vlhkost v místnosti by byla nižší, ale rozhodně bych se jí nezbavil. Jednou večer jsem si dal vlhké ponožky pod topení a na druhý den jsem zjistil, že jsou vlhčí mnohem více než v den předchozí a již lehce zaváněly podivnou vůní známé jako plíseň (ale houbičkám na Pánvi se to nevyrovná:-). Možná bych se divil, co by se stalo, kdybych je nechal v sáčku třeba měsíc přímo za oknem nad topením.