Z cyklu Okno mého pokoje - část VIII.

Tak jsem si tento týden dovezl do svého pokoje bimetalový vlhkoměr s teploměrem a sám jsem byl zvědav na výsledky měření. A musím uznat, že moje obavy byly skutečně na místě obávané, neboť se moje hypotézy o obávané vlhkosti ověřily experimentálním měřením. Dnes v 6:05 hodin ráno byla teplota v mém pokoji 15.5 °C a vlhkost vzduchu byla 81%. A to byla venkovní teplota -4 °C, takže až teplota stoupne tak k 5 až 10 °C, tak počítám, že vlhkost může v pokoji dosahovat až 90%. Myslím si, že je to přímý důkaz toho co jsem již psal dříve. Na jednu stranu je to sice pěkné, že se mi měřením dokázala skutečnost, ale vlhkosti mě to nezbaví. Zásadní problém je i v topení. Topení pracuje na systému dosažení požadované teploty v místnosti. Jakmile jí dosáhne, termostat topení vypne a znovu se již po poklesu teploty topení nezapíná. To je docela zásadní problém. I když si nastavíte, že chcete vytopit místnost na báječných 30 °C, tak ono vám ji na požadovanou teplotu vytopí, ale to je vše. Do první poloviny noci topení topí, ale posléze vám postupně začne teplota v místnosti do rána klesat. A tak je to u mě. Takže fakt nevím. I když vytápěním se vlhkost příliš mnoho nesníží, ale teplý vlhký vzduch již nevadí tolik jako studený vlhký vzduch. Kdyby někdo věděl jak poradit, tak budu rád. Vzkazy prosím pište do komentářů, budu vám za ně upřímně vděčný... Tak ještě přidávám jednu fotografii z jiného dne, kdy mi zamrzla zkondenzovaná voda na oknech a pěkně deformovala obraz. Zobrazená fotografie není nijak softwarově zdeformovaná a jedná se o skutečnou deformaci obrazu při pohledu skrz zamrzlé okno.