Tohle doma raději nezkoušejte

Musím uznat že už jsem si mnohokrát pohrával s myšlenkou rozpustit v mikrovlnné troubě plísňový sýr nebo nivu, ale nikdy jsem pro jistotu nebezpečně hrozícího zápachu nic podobného neuskutečňoval. Ale jelikož velice rád experimentuji již od útlého dětství, tak jsem se dnes o tento experiment pokusil. Řekl jsem si, že nebudu troškař a když už, tak už to zkusím s něčím "voňavějším". A tak jako nejvhodnější volba se osvědčily pravé Olomoucké tvarůžky. No, opravdu Vám předem radím, ať se o tento experiment raději doma nepokoušejte, anebo pokud ano, tak jen za Vaší přítomnosti. Věděl jsem již předem že kdybych vložil do mikrovlnky tvarůžky jen volně nezakryté, tak by to trouba vzala za své a jakákoliv následně ohřátá potravina by nesla vůni "čehosi" co si každý domyslí sám. Tak jsem pro toto opatření vložil tvarůžky přímo z lednice do speciálních misek určených na ohřev potravin v mikrovlnné troubě. Jsou skvělé v tom, že mají velmi dobře těsnící víko, které jsem přesně pro tento účel potřeboval. Je nutné si dát velmi záležet na tom aby víko velice pevně sedělo na misce a aby bylo skutečně dobře uzavřené (pokud možno neprodyšně). No a o vše následné se postarají mikrovlny . Řekl jsem si, že 30 s při výkonu 800 W by mohlo stačit a nyní už stačilo zmáčknout button START a čekat co se bude dít. Po třiceti nekonečných sekundách očekávání jsem se bál a zároveň těšil co matka příroda dokáže vytvořit za pachy. Po otevření dvířek mikrovlnné trouby jsem byl překvapen mírnou vůní, kterou následně brácha nazval slepičí kuřince. Sám jsem se divil že je něco cítit i přes tak dobře uzavřenou misku. No a po otevření víka jsem měl pocit, jako bych dostal silnou ránu pěstí přímo do nosu. Byl to skutečně oslnivý pocit, který byl až silně štípavý v nose. No ale na chlebu chutnaly dobře až na ten zápach. Ještě několik hodin po tomto experimentu byly "slepičí kuřince" cítit v celém bytě a nebohá miska dostala úděl, že bude pro příště určena jen pro tento účel, protože nic ostatního se v ní již připravit nedá, neboť zápachu se nedalo zbavit i po několikanásobném vymytí. Ale to je důkaz toho že na první pohled věci nechutné, slizké, mazlavé, tekuté a smrduté nemusí zas špatně chutnat. Dobrou chuť!