Dotknout se prázdnoty ...

Zdá se být neskutečné a nemožné, že jednoznačně dané věci a události mohou ve skutečnosti získat obrácený charakter. Pravdou je, že život je plný nečekaných překvapení a nečekaných událostí, ale některé věci sahají nad rámec našeho chápání. Kolega z práce, co rád chodí do hor mi doporučil shlédnout jeden film, ke kterému jsem se nedávno dostal. Touching the void (2003) je neskutečný životní příběh natočený podle skutečné události, který se stal dvou horolezcům v polovině 80. let při výstupu na Siula Grande v Andách. Musím uznat že mě tento film naprosto šokoval svou tvrdou a pravdivou realitou až člověku často běhá mráz po zádech, co všechno člověk dokáže překonat a kam až sahají lidské schopnosti. Někdo mi jednou říkal, že člověk v běžném životě využívá okolo 25 % svých celkových schopností, které se v nás skrývají. Tento snímek je toho živým důkazem, že naše skutečné schopnosti sahají daleko za naše myšlení, kam až jsme schopni »dojít«. Pokud se chcete přesvědčit o tom, že člověk dokáže nemožné a že lidská síla je mizivá ve srovnání s přírodou, tak vřele doporučuji shlédnout tento film, který mě místy šokoval svou tvrdou realitou a sílou o přežití.