Work is Elsewhere

Do 20. 7. 2007 probíhá na nádraží Ostrava-Svinov výstava s názvem Práce je jinde – Work is Elsewhere, která mne velice zaujala a upoutala svou nápaditostí, stylem podání a zvláštností samotné expozice. Přišel jsem na to zcela náhodně, když jsem si šel koupit lístek do Prahy. Výstava pojednává o češích pracujících v různých zemích EU. Proces evropského sjednocování má bezpochyby potenciál k tomu, aby se nerovnost mezi členskými státy pokud možno snižovala. Nicméně ve stínu tohoto pozitivního vývoje se objevuje nerovnost v nových podobách. Jednou z těchto podob je stále více patrná dělící čára mezi členskými státy EU a těmi zeměmi, které jsou příliš chudé a nestabilní na to, aby byly do EU přijaty. jedná se o velice podařené reportážní fotografie doplněné texty přímé řeči samotných osob, které takto žijí. Hodně lidí dnes často pracuje i v jiných městech, než ve kterých se narodili popřípadě v nich žijí. I já sám jsem doho důkazem. Pro mne samého bývá tento fakt zpravidla někdy značně frustrující a proto jsem byl z výstavy tolik nadšen. Po kliknutí na leták k výstavě níže se dostanete na domovskou stránku výstavy.